La web de l’Ajuntament de l’Ametlla de Mar ofereix la possibilitat de descarregar-se el certificat d’empadronament online

Per fer aquesta gestió ja no cal desplaçar-se fins a l’Ajuntament, es pot obtenir per internet còmodament. Només cal entrar en la Seu Electrònica i seguir uns passos molt senzills.

Fa uns mesos, les persones interessades a obtenir el certificat d’empadronament poden sol·licitar-lo per Internet a través de la web de l’Ajuntament de l’Ametlla de Mar. Per fer-ho s’han de seguir uns passos molt senzills de tramitació en línia i cal disposar d’un certificat d’identificació digital.

Primerament, les persones han d’accedir a www.ametllamar.cat/ajuntament i anar a l’apartat ‘Seus Electròniques- Ajuntament’. A continuació, en la pàgina principal de la seu, a baix a la dreta, sota l’apartat ‘Serveis Electrònics’, cal escollir el tràmit ‘Padró d’habitants’, que també està disponible dins de la pestanya ‘Serveis en línia’.

Un cop clica’t, s’obrirà la pàgina d’Identificació Electrònica i el sol·licitant haurà d’identificar-se digitalment amb el DNI electrònic, idCAT, idCAT mòbil o amb els sistemes de claus concertades de cl@ve.

Quan el certificat estigui disponible, que sol ser en unes hores, rebrà un avís de notificació i podrà accedir a la seu electrònica per fer la descàrrega del document.

Des de l’Oficina d’Atenció al Ciutadà, Susana Encinas, recorda que les persones que no tenen certificat digital idCAT, el poden validar a les oficines.

El certificat d’empadronament és un document emès per l’Ajuntament que certifica l’empadronament de la persona sol·licitant, tal com consta actualment en el padró municipal d’habitants. Recull les dades personals, l’adreça i la data d’inscripció que consten al padró municipal d’habitants. La validesa d’aquest document és de 3 mesos i si se sol·licita online és gratuït.

L’Ajuntament ha posat a la disposició dels ciutadans un manual per fer més fàcil i visual els passos a seguir: